čtvrtek 15. listopadu 2007

PUNK ROCK RIDE ANEB DALŠÍ ÚTERÝ ZA VRATY - 4.7.2006

Léto začalo neuvěřitelnými vedry a v Klubu Za vraty se konal další úterní koncert. Tentokrát se do Mostu přijeli podívat MIGHTY MIDGETS z Dánska a za domácí vystoupila kapela COMPROMIS z Prahy. Jak se dalo čekat a už to píšu po několikáté, překvapení v podobě hojnější návštěvy se nekonalo a z posledních akcí to byla na tomto koncertě opravdu bída. Je jasné, že léto, potažmo prázdniny, zapříčiňují vylidnění měst a léto horké jako začátek letošního července, k tomu přispívá o to víc. Každopádně několik málo lidí v klubu bylo. Výběr mezi hraním na sále a nebo v hospodě byl proveden rychle. Dánové v klubu seděli už od brzkého odpoledne. Pro mě to bylo celkem překvapení, protože den před tím hráli někde v Irsku, tedy něco přes 1800 kilometrů daleko. Letadlem to je holt kousek. Compromis dorazili někdy kolem osmé a mohlo se začít. Nikomu se moc do ničeho nechce, ale když už jsme se tam všichni tak pěkně sešli, jde se na to.
První se překvapivě připravují Dánové. Koncert začíná a mně se zdá, že to bude nuda. Mighty midgets je totiž partička velmi mladých hudebníků a navíc mají za sebou téměř dva tisíce kilometrů přesunu z předešlého koncertu. První songy mi připadají takové „rozhárané“. Jako kdyby se ti kluci vydali na tour po pár zkouškách. Po chvilce se ale první dojem mění a hospoda je plná živelného punk rocku ala Anti-Flag. Je to celkem jízda a těch několik lidí a členové Compromis si minimálně pokyvují hlavou. Většina písní se podle mého odhadu vešla pod dvě minuty. Prostě mazec. Slabá odezva publika, únava a nesnesitelné horko si vybírá svou daň a tak se set Mighty midgets blíží ke konci. Všichni už si myslí, že je konec, ale muzikanti si prohazují nástroje a pouští neuvěřitelnou smršť uřvaného hard core na dva zpěvy... Zakončení setu jak se patří. Byli prostě dobří.
Po krátké pauze jsou přichystaní Compromis. Kapela složená z velmi akčních hudebníků. Současní i minulí členové kapel Hudební projekt V.A.P., Tři čutory, P.S., V.T.Marvin a nakonec Kritická situace. A nevím jestli je to záměr,shoda okolností nebo prostě jen můj dojem, ale ta Kritická situace je, aspoň podle mne, z hudby Compromis hodně cítit. Nechci tím říct, že by to byla pouze kopírka, ale na mě to tak působilo. Hard core náboj spolu s punkovou dravostí. Nedokážu to nějak víc přiblížit, ale líbilo se mi to. Na druhou stranu kapela trochu doplatila na to, že přišlo opravdu velmi málo lidí. Přesto, že svůj set neodehráli jen na půl plynu a šlapalo jim to, lidí na place ubývalo a chvíli hráli v podstatě jen pro pětici Dánů. Na konec svého setu si připravili bonbónek v podobě převzatiny od zmiňované Kritické situace a byl to vyvedený zásek. Oficiální část koncertu sice skončila, ale někteří členové Compromis se chtěli bavit hudbou a tak došlo na jamování. Viděl jsem myslím basáka za bicími, ale kdo hrál ještě, a na co, už nevím. Aby toho opravdu nebylo málo, odnesl jsem si z koncertu promo CD Compromis, které kapela na koncertech rozdává zdarma, ale myslím, že si o něj kdokoliv může i napsat a kapela mu jej za poštovné ráda pošle.
Psát o tom, že je škoda, že Za vrata nechodí moc lidí už je nošení houbařů do lesa (to není z mé hlavy, ale někde jsem to četl, nebo slyšel a zdá se mi to vtipné), takže dnes doporučím aspoň kapelu Compromis. Nenechte si ujít některý z jejich koncertů. Jsou to příjemní chlapíci, kteří hrají dobrou muziku a je s nimi legrace. Hans