čtvrtek 15. listopadu 2007

ÚTERNÍ ŘÁDĚNÍ ZA VRATY - 13.6.2006

Report z koncertu už jsem nepsal pěkně dlouho, ale napadlo mě to zkusit. Koncert zrovna moc lidí nenavštívilo, takže možná půjde o jediný report, který se kde objeví.
Klub Za vraty prochází dost špatným obdobím. Neustále avizovaná slabá návštěvnost se projevila v plné síle i při tomto koncertu. Přitom lákadlem měla být na internetu celkem vychvalovaná parta ze Švédska, která vystupuje pod názvem THE SMACKDOWN. Avizovaný styl jejich hudby se mi zdál velmi zajímavý. Hlavně proto, že všude se objevovaly hlášky o mixu rock´n´rollu, old schoolu, punku a rychlosti. Fast´n´roll!!! A přesně to jsem viděl a slyšel. Ale popořadě.
Kolem osmé hodiny večer byly v klubu pouze kapely. Naštěstí vybrali pořadatelé jako support kapelu POŽADOVANÝ STAV MYSLI z legendárního punkového města Teplice a tak s nimi přijelo několik lidí. V Teplicích to holt žije. Nesmím zapomenout na několik lidí, kteří jsou v klubu pokaždé, když tam přijdete. Protože je už od začátku jasné, že překvapení v podobě slušnější návštěvy se konat nebude, rozhodují organizátoři celkem logicky, že se koncert odehraje v hospodě a ne na sále. To se jeví jako výborné rozhodnutí.
Po krátké přípravě aparátu a nástrojů to tedy rozjíždí pro těch několik dorazivších Požadovaný stav mysli. Není to hudba, kterou bych do svého přehrávače vkládal každý den, ale zaujali mne. Fast klepec na dva řevy. Střídání tempa. Jestli jsem to správně vypozoroval, bicím chyběly přechody, ale bubeník se s tím myslím vypořádal s grácií. Řekl bych, že kapela postrádala větší podporu publika, ale i tak svůj set jen neodstáli. Bylo z jejich projevu jasné, že je tahle muzika baví. Po většinou statické publikum je po každém songu odměňuje potleskem a jejich vystoupení se chýlí ke konci. Nakonec jsou přinuceni ještě přidávat. Zvuk byl myslím ucházející a tak dojem z jejich vystoupení mám víc než dobrý.
Po krátké pauze jsou připraveni The Smackdown a začíná něco, co popisek na plakátech jen naznačoval. Rozjíždí se opravdové rock´n´rollové peklo. Opravdový mix stylů a málokdo aspoň nekýval hlavou. Přes omezený prostor kapela předvádí i pohybovou show. Nedokážu si představit, kdyby bylo přítomno víc lidí a nechali se strhnout, jak by to v hospodě vypadalo :) Kapele to šlape. Jde poznat, že své nástroje ovládají a že tahle hudba pro ně znamená hodně. Slovy opravdu moc nejde jejich produkci popsat. Já za sebe můžu říct, že mi chvílemi naskakovala husí kůže. Byl to opravdu zážitek. Věřím, že kdyby přišlo víc lidí, byl by to bezkonkurenčně jeden z nejlepších koncertů, který se na Mostecku během poslední doby odehrál. Kapela končí a na jejích členech je vidět, že do svého vystoupení ze sebe vydali hodně. Tepličtí se chystají k odjezdu, Švédi spát (mám pocit, že na tenhle koncert přejížděli přímo ze Švédska) a protože je všední den, hospoda je za chvilku prázdná.
Kolem půlnoci už jsou snad všichni v říši snů. Zůstává skvělý zážitek, který kalí jen opravdu malá návštěva, která je velkou bolestí tohoto klubu. Na těch lidech je vidět, že i když mají problémy a chybí jim peníze, koncerty tam pořádají hlavně pro ty kapely a pro každého, kdo je tam schopen přijít. Tímto je chci pozdravit a poděkovat jim za skvělou práci a popřát jim hodně síly, aby se jim podařilo Za vraty udržet. Chtěl bych také poděkovat oběma kapelám za předvedený výkon a v neposlední řadě také zvukaři. Dobrá práce.
Lidi, choďte na koncerty, nečekejte na to, až kapely budou „slavné“. Na koncerty se přeci nechodí kvůli „jménům“ nebo falešné prestiži. Tenhle koncert toho byl pro mne jasnou ukázkou. Na nedávném koncertě Deadlock bylo spoustu lidí, ale takový zážitek, jako tento koncert, to (aspoň) pro mne rozhodně nebyl... Hans